Pedagogic (Andragogic) Activities
Here we upload all exemplar projects supervised by DSB Lab.
Pedagogic (Andragogic) Activities
Here we upload all exemplar projects supervised by DSB Lab.
2024-2 연세대학교 사회혁신역량 교과목 우수 프로젝트 선정
손끝에서 시작되는 즐거움 Fingle~
스마트폰 사용을 강제로 제한하는 방식이 오히려 불안감을 키우고 있다는 사실, 알고 계셨나요?
악기 형태의 스마트폰 케이스로 자율적이고 창의적인 디지털 거리두기를 제안합니다! 악기 형태의 스마트폰 케이스로 자율적이고 창의적인 디지털 거리두기를 제안합니다!
2024-2 연세대학교 대학원과정 사회혁신역량 교과목 우수 프로젝트 선정
깨끗한 캠퍼스를 위한 담배꽁초 투기 개선 연구
1인가구의 지속가능항 에너지 소비 유도 연구
올바른 공유모빌리티 주차 행동 유도 연구
2024-2 연세대학교 사회혁신역량 교과목 우수 프로젝트 선정
Reboot to Teatime, designed by 연수정
버려진 PC케이스에서 시작된... 잡동사니 집합으로 탄생한 티테이블
지속가능한 행동디자인 관점의 1인가구 가정용 전기 에너지 절약 디자인 평가
일상생활에서 모은 에너지로 가든을 만든다고? 나도 모르게 일상생활에서 에너지 채집기로 에너지를 채집하고, 수경 재배기로 식물을 키우는 Moaden을 소개합니다!
섬유 fiber 를 재활용하여 가구디자인을 진행해 봤습니다. 참여한 학생 조예찬 학생이 연세대 사회혁신역량 교과목 영상 공모전에 출품하여 최우수상을 수상하였습니다. 축하합니다.
Sustainability by Crowd - Using crowd research technique for making a more sustainable campus
Finalist - EAUC Green Gown Awards (Next Generation Learning and Skills category)
Project Lead: Dr Daniel (Hyunjae) Shin
‘Crowd Research’ is a crowdsourcing technique for coordinating a large group of people in an open-ended research exploration. This technique instigates synchronous collaborations, peer-learning, mobility, and efficient use of time in research.
The Crowds are gathered to conduct a complete cycle of research in a single day to propose solutions to increase the awareness of campus recycling. We use the power of the crowd, with participants pooling their collective efforts and research findings, to investigate common recycling problems on the university campus. Active participation in the event, producing research data, and observing a flourishing collaborative approach to research is an innovative way of enhancing learning and demonstrates a unique way of increasing sustainability performance within HE environment.
Modules teach:
Integrated Design Studio - Design for X
Design for Sustainable Behaviour
Sustainable Design
Introduction to Integrated Design
Advanced Product Design
Design Thinking and Processes
Design Research for Product and Service Design
Family Issue and Social Design